måndag 4 april 2016

Konsten att koka kaffe

Efter att i flera års tid ha varit på jakt efter en kaffe-petter har jag äntligen hittat en, via instagramkontot @virensar och i söndags passade vi på att inviga den.
I min första lägenhet som jag delade med en kompis hade vi fått låna hennes mammas urfina kaffe-petter, den är återlämnad till sin ägare sedan länge nu, men jag har saknat den ända sedan dess. 
Nu är det ju till hösten sex år sedan jag delade lägenhet med min vän, och jag har inte gjort kok-kaffe på rätt många år så jag måste erkänna att jag har tappat stinget.
Men nästa söndag tänkte jag försöka igen, kanske kan jag gå en snabbkurs i hur man kokar smakrikt kok-kaffe hos min väns mamma?
Markus och katterna passade på att njuta i det omväxlande solskenet. 
Till kaffet åt vi en sockerkaka med smak av fläderblom, tyvärr så blir mina sockerkakor inte längre lika höga sedan jag slutade baka med ägg, men smaken var det inget fel på.
Jag tänker att den här smaksättningen egentligen går att variera i oändlighet, svartvinbärssockerkaka, ja tack.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig fikastund :) Sockerkaka med smak av fläderblom lät underbart!

    atilio.metromode.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det också :) ser fram emot att baka den igen till sommaren och sitta och avnjuta den på balkongen! :)

      Radera