fredag 3 juni 2016

Någon jävla ordning får det vara bland stickorna






Igår gjorde jag något som jag tänkt göra länge men som jag inte orkat eller haft tid med, plus att jag har gått runt och trott att min symaskin var sönder. Alla sömmar har blivit helt knäppa på undersidan i flera år. Nu verkar den ha självläkt i hemlighet i skåpet för den fungerar felfritt.

Det blev ett stickfodral till alla mina stickor och virknålar som fått ligga i kaos i en tidningssamlare tills nu. Använde den här guiden fast slarvade asmycket, som jag alltid gör när jag syr, och gjorde två stora fack på ena sidan för att ha enstaka stickmönster i. Snöret hamnade inte riktigt på mitten och kanterna är ganska fula; det är så det blir när man inte lyssnar på mattelektionerna och lär sig räkna kids! Men man klarar sig ändå här i livet om man lyckas uppskatta saker och ting för deras funktion istället för deras skönhet. Och det här fodralet fungerar alldeles utmärkt.

Glad att jag äntligen tog tag i det, fast måste erkänna att det tog mycket längre tid och var mycket jobbigare än jag trodde. Svettades som en gris framför symaskinen i gårdagens 30-gradershetta.

6 kommentarer:

  1. Det blev ju superbra! Jag har alla mina stickor och virknålar i en grönblommig låda jag en gång fått i födelsedagspresent av dig. Det funkar fint, men är oerhört rörigt. Tur att mina knit pro stickor kom i eget fodral ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bra. Tror jag ska sy någon slags påse att ha pågående stickning i när man är på språng också. Så avis på att du har knit pro paketet :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina kommentarer dubbelpostas hela tiden, fattar verkligen inte varför :/

      Radera
    2. Jobbigt :( Är det bara på vår blogg eller även annars?

      Radera
    3. Framförallt på vår egen blogg vad jag har märkt, men tror jag har sett det på en annan blogger-blogg? Lite frustrerande, så att säga.

      Radera