fredag 17 juni 2016

Det blir inte alltid som en har tänkt sig


Idag har jag tagit ut semester då vi egentligen skulle ha åkt upp till Mariestad för att gå på öppet hus på Trädgårdens skola, dit jag har sökt in nu till hösten. Planen var att kolla in skolans lokaler, äta en god lunch eller fika nånstans och promenera runt lite i den stad som kanske snart kommer bli vår nya hemstad.
Men istället för att sätta mig på ett tåg i morse så vaknade jag upp med förkylning 2.0. Efter att ha varit sjuk en stor del av förra veckan är jag ju inte speciellt glad över att åka dit igen, så för att mota Olle i grind lite, så att säga, tänker jag ägna resten av dagen åt att dricka ingefärsavkok med citron, äta vitlöksbröd och sticka.
Som tröst för ännu en förkyld dag planerar jag att lägga upp till en ny kofta åt mig själv, jag har suktat efter en egen Hamburgsund ett bra tag nu, men då min stickfasthet blir helt fel med mitt tilltänkta garn så måste jag nog räkna om lite. Garnet jag tänkt sticka i är ett mossgrönt tweedgarn, men jag tänker att en aldrig kan ha för många gröna koftor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar