tisdag 15 mars 2016

Siri och filtmakeriet

I förra veckan lossnade fästet mellan vajern och stickan på den rundsticka jag stickar min Pop Spots med, trots idogt tejpande håller den inte ihop och maskorna ramlar av (duh) när den hela tiden lossnar. Det hela slutade med att jag repade upp spetskanten och satte resten av maskorna på en annan rundsticka fram tills dess att jag får tillfälle till att köpa en ny vajer.

Detta har dock gynnat mina andra något missgynnade projekt, och jag har plockat upp Sirikoftan igen. Jag är nu framme vid avdelningen för ärmarna, och än så länge ser det bra ut.
För två veckor sedan köpte jag in lite mer av det garn som jag virkar en filt av. Jag har tidigare virkat tre mormorsrutefiltar i olika stil, och det här garnet var på väg att bli en fjärde när jag hittade mönstret Sunny Spread och genast kände att garnet hade ett annat öde. Tänk er att rutorna runt rundlarna kommer gå i en ljust ljusgrå eller beige nyans. Jag är långt ifrån färdig med mängden rundlar som kommer krävas, men det är skönt att ha ett litet virkprojekt vid sidan av, och filtar kan man ju aldrig ha för många av. Även om nästa filt troligtvis kommer bli av den stickade sorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar