fredag 18 februari 2011

2 (läs 3) kg blodapelsiner = vanvettigt?

Josephine har stuckit till London, och ja, jag är lite avundsjuk, det ska allt erkännas. Själv sitter jag hemma och tvättar kläder i badkaret, tittar på en hippietunika som jag bra gärna hade velat ha haft om den inte hade varit så dyr, och om jag inte hade varit rädd för att den inte ska passa. Upptäcker hur otroligt bra en palestinasjal passar som huvudbonad och äter hembakta kakor. Snart blir det film, och imorgon möte med chefen för att diskutera nya jobbet. Men det går inte upp emot London. Inte alls. Kanske är det dags att skaffa nytt pass nu.

Tydligen börjar dansen i övermorgon, eller är det den kommande veckan? För visst är det sportlov just nu för folk som inte läser på universitetet? Eller borde man kanske packa ner sina haremsbyxor och pallra sig iväg till järntorget i övermorgon och chansa på att dansen kanske börjar trots allt?


På onsdag är det garanterat dans dock, och jag hade hellre befunnit mig någon helt annanstans, nämligen på förhandsvisning av filmen Underkastelsen. Mannen bakom filmen, Stefan Jarl, kommer vara där. Och detta är en film som jag har väntat på och har velat se ända sedan jag först hörde talas om den förra året. Kanske är det lite okej om jag gör något fult och hoppar dansen den första gången? Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar