lördag 24 oktober 2015

Otto; King of happy socks!

De här sockarna har tagit god tid på sig att bli klara. Enligt Ravelry började jag med dem den 26 september, förra året. Det intressanta med att det har hunnit gå ett helt år mellan socka ett och socka två är att min stickfasthet under den här tiden har blivit mycket lösare, och jag har så svårt att förstå vad det beror på. Detta har också resulterat i att mängden mönsterrapporter skiljer sig åt avsevärt mellan sockarna, men jag är grymt nöjd ändå.

Mönster: Otto från Vantar för alla årstider
Garn: Kampes tvåtrådiga och Rauma finullgarn
Stickor: 2,5 till resåren, och 3,0 till resten
Häl: Afterthought heel
Tå: Standardtå, med masksöm på slutet
När jag ställde in pallen i vardagsrummet för att min sambo skulle fotografera sockarna hoppade Chavez upp på den. En utmärkt kattinfångare med andra ord! Mina föräldrar var precis här på fika, och hade då med sig presenter till katterna, däribland ett katträd, med klöspelare och mängder av utkiksplatser. De var lite svårflörtade till en början, men verkar ändå ta till sig deras nya möbel lite långsamt.

1 kommentar: