tisdag 26 maj 2015

Odlingsuppdatering + färdigstickat

Såhär ser mina rädisor ut numera, mangolden har också börjat komma upp, och i förgrunden skymtar spenaten.

Tomaterna har fått flytta ut på balkongen, och jag håller alla tummar och tår att det fina vädret håller i sig, och att inga köldknäppar kommer och förstör.

Tomatblommorna har blivit till två små gröna tomater, men flera av blommorna har bara ramlat av, utan att bilda några tomater. Jag förstår inte riktigt varför, jag tycker att jag vattnar som jag ska, kanske går för mycket växtkraft åt till alla bladen istället för tomaterna i sig?

Mina Hermione's Everyday Socks är klara! Det var kanske inte det roligaste sockparet jag har stickat, men det var ett bra och enkelt mönster att lära in magic loop på. Överlag är jag ändå rätt nöjd, de fyller sin funktion. 

Stickor: 3,0 mm
Garn: Kampes 2-trådiga, färg 231 

2 kommentarer:

  1. Älskar dina sockar, jättefin diskret struktur och helt underbar färg.

    SvaraRadera