onsdag 26 oktober 2016

Mer stickskörd

När Jennie visar sina senaste vackra stickprojekt vill ju inte jag vara sämre så här är var jag har stickat på i oktober. Mössan tamarugo var rolig och gick fort att sticka. Jag använde ett garn jag hittat på second hand som har en vacker nyans av guldgrågrön. Sedan blev jag äntligen klar med en grå tröja med struktur som jag hållit på med länge. Är väldigt nöjd med hur den blev, ända minuset är att garnet (vet inte riktigt vad det är för något) redan har börjat noppa. Jag har även gjort klart ett par vantar som jag valkade för att få dem riktigt varma. Tyvärr blåser det fortfarande genom dem så jag ska klä dem med fleece invändigt. Till sist gjorde jag en enkel disktrasa i bomull och lin som jag gav bort till en vän för att försöka sprida den stickade disktrasans evangelium. Fräscht, hållbart och snyggt!

3 kommentarer:

  1. Mössan är verkligen helt sjukt fin, jag är supersugen på att sticka en egen Tamarugo nu, och jag vet att jag har sagt det förut, men du klär verkligen så himla bra i page!

    SvaraRadera