söndag 2 oktober 2016

En helg i Halland

Då mitt liv de senaste veckorna har bestått av sex timmars tågpendling/dag, flyttpackning, plugg och en förkylning från helvetet, så tänkte jag att vi istället skulle ta och titta tillbaka på en helg i augusti som vi spenderade nere i Falkenberg hos Markus föräldrar. 

En av dagarna åkte vi ut till Markus faster som bor med sin man och katt ute på landsbygden i ett rött supercharmigt hus med en fantastisk utsikt över fälten runtomkring. Så som de bor idag är lite mitt drömboende, fast med växthus och grönsaksodlingar överallt. 

Deras katt Olivia är dessutom ca världens sötaste och gosigaste:







 En morgon gick jag och min svärmor en promenad ner till vallarna och längs med ett stråk utmed Ätran, där blommade den här rosa växten för fullt, men jag har ingen aning om vad det är. Om du vet så får du gärna lämna en kommentar, mvh vetgirig trädgårdsmästarstudent.
 Katterna följde som vanligt med oss ner, men borta bra, hemma bäst <3
Nån dag snart, när vårt hem inte består utav flyttlådekaos så kommer en liten uppdatering om Mariestad, och hur det är att flytta ifrån den stad där en har bott i hela sitt liv.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint ställe det verkar vara! Och sovande katter är balsam för själen.

    SvaraRadera