söndag 5 juli 2015

Livet under storstadshettan

Mina födelsedagspioner är inne på sina sista skälvande dagar, och det känns nästan som att värmen försöker ta kål på oss allihop.

Chavez spenderar det mesta av tiden med att ligga utfläkt på golvet, under en pall, eller uppe på en stol. Hon surar och verkar nästan tro att värmen är mitt fel. Men tro mig lilla katt, den här värmen plus den gångna veckans förkylning med feber har inte varit kul för mig, kunde jag vrida ner värmen så skulle jag.

Den enda fördelen med att vara hemma sjuk ifrån jobbet är att man får massor med tid över till att sticka. Jag har stickat klart den inre kvadraten till min Hap Shawl Wannabe, men då den inte blev alls som jag hade tänkt mig så kommer jag nog repa upp den. Den egentliga anledningen till att jag stickade på detta urtråkiga projekt var för att jag behövde stickorna till min Guernseytröja. Jag hade turen att få både garn och mönster i födelsedagspresent, så årets tröja nummer två är numera på gång.

Två andra projekt på gång just nu är egentligen samma kofta, Miette, jag är egentligen inte alls förtjust i det här mönstret, spets är verkligen inte min grej, men jag behövde ett bra och enkelt mönster att sticka, och la på nån vecka upp till två stycken. Jag funderar på att repa upp dem bägge två och göra om dem utan spetsstickningen. Men det blir en senare fråga. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar färgerna du stickar i, särskilt det senapsgula garnet! Vart har du fått tag i det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det senapsgula garnet var en födelsedagspresent, och kommer ifrån Strikk, Frangipani 5-ply-Guernsey i färgen Cornish Gold.

      Radera