tisdag 6 december 2016

DIY Key Case

Min nyckelknippa har under flera år gett intryck av att tillhöra en vaktmästare. Nycklar har tillkommit och aldrig sorterats bort vilket lett till att det gått att höra mig komma skramlandes flera kilometer bort. Jag fick ta tag i situationen till slut helt enkelt och ville även lösa problemet med att mobilen blir skrapad av nycklarna när de ligger löst i samma fack på väskan.

Lösningen fick bli en rensning och detta fodral, konstruerat av en bit filt och ett par tryckknappar. Jag har inte satt ihop en detaljerad guide eftersom det som synes är en väldigt simpel konstruktion. Man klipper helt enkelt ut en bit filt som är tillräckligt stor för att rymma nycklarna när den är dubbelvikt (min blev lite liten), gör hål för själva nyckelringen och trär igenom den, och syr på knapparna på insidan (ser på bilderna nu att jag sydde på dem helt ojämnt, oh well).

Jag har testat den i en vecka ungefär och tycker att det är en oerhörd förbättring av min nyckelsituation. Kanske finns det en mer ultimat lösning men tills dess är detta inte dumt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar