måndag 18 januari 2016

Youtube Yoga

Min höst var riktigt jäkla bra. Det beror delvis på att jag hade en meningsfull syssla, min roliga praktik, att gå till varje dag. Det beror delvis på att jag hittade en ny fantastisk vän i Louise som jag delade lägenhet med framtill i lördags. Men en ytterligare faktor är definitivt att jag har hittat yoga.

Min erfarenhet av yoga sträckte sig till några pass på Friskis som slutat med dåligt självförtroende över min hemskt osmidiga kropp. Jag har aldrig hittat in i rörelserna eller kunnat koordinera dem med andningen. Men så kom Adriene in i mitt liv.

Jag hoppas att jag aldrig skulle gå med i en sekt men om det var Adriene som ledde den kanske jag skulle överväga det ändå. Någon minut i alla fall. Hon lär ut yoga gratis på youtube, har en riktigt bra attityd till vad syftet vad träning bör vara (styrka, balans, självförtroende snarare än en viss kroppsform eller prestation) och hon har fått mig att älska yoga genom sina roliga och pedagogiska videoserier "30 Days of Yoga" och "Yoga Camp".

Min kropp känns hel på ett sätt som den aldrig gjort genom någon annan träningsform och jag älskar att jag på grund av yogan får en stunds meditation och stillhet varje dag. Jag förstår inte varför det tog så lång tid för mig att hitta hit.

1 kommentar:

  1. Åh! Det låter ju helt fantastiskt att du har hittat hem i yogan! Jag har tyvärr tappat yogan lite (till stor del på grund av jobbtider och orkeslöshet) men jag hoppas att jag hittar tillbaka snart, kanske genom Yoga Camp?

    SvaraRadera