fredag 8 januari 2016

Den bästa julklappen ♥


Jag har ju som bekant börjat växtfärga garn det senaste året, det är superkul att experimentera med olika växter, och att försöka få fram olika färger. 
När man växtfärgar garn så brukar man färga det på härva, förra julen fick jag en nystmaskin av Markus, och jag har pedantiskt nystat om vartenda nystan sedan dess. 
Men med härvorna har det blivit problem, jag har krampaktigt försökt spänna upp dem runt knäna, och långsamt fått nysta ihop det till ett nystan. Så i år önskade jag mig, och fick en garnvinda!
Man spänner upp härvan runt garnvindan (t.h.) och låter ena garnänden löpa till nystvindan (t.v.), efter att man har kilat fast den är det bara att börja veva, och en kort stund senare har man ett superfint och staplingsbart nystan.
Jag ♥ min garnvinda och nystmaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar