tisdag 31 januari 2017

Januarigrått

Januari är inte min bästa månad. Vädret är som allra gråast samtidigt som jag saknar solen allra mest. Jag känner mig slö och seg och trött, oavsett hur mycket jag än sover är jag fortfarande precis lika trött.

Men så igår, ett par timmar mitt på dagen så hade vi solsken, och då kändes allting mycket lättare. Stickningen flöt på, katterna njöt av solskenet på balkongen och jag kände mig lite lite gladare.

Jag befinner mig annars i lite utav en stick-svacka, jag blir missnöjd med allting jag stickar på, och repar upp minst ett projekt i veckan.

Idag är det precis lika jämngrått och bistert som det har varit de senaste veckorna, men jag vet att det kommer lätta snart.

2 kommentarer:

  1. Nu är det i alla fall februari och fort har det gått! Snart är vi i mars och snart ser vi små knoppar på träden igen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju så rätt, även om den här vintern har släpat sig fram så tror jag att våren kommer gå i rekordfart! <3

      Radera