söndag 6 november 2016

Koftan Siri

Att presentera min Sirikofta nu är kanske lite konstigt då den egentligen har varit färdig sedan början på juli, men vissa projekt blir helt enkelt liggandes ett tag. Nu har den dock äntligen fastnat på bild, och jag har premiäranvänt den till skolan. 
Är supernöjd, bortsett från det faktum att min byst är större nu än vad den var när jag började sticka på den förra hösten, detta leder till att koftans knäppkant glappar lite, störigt ja, men tillräckligt störigt för att inte använda den. 

Mönster: Siri av Linnéa Öhman
Garn: Magasin Duett Supersoft i färgen Clover, hållet dubbelt
Stickor: 3,5 till knäppkanten och 4,0 mm till resten






2 kommentarer:

  1. Åh så fin. Passar verkligen himla bra till din hårfärg dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Men tack så mycket, vad glad jag blir! :)

      Radera