tisdag 10 november 2015

Tröjan Johan

 
Under hösten har jag haft förmånen att få teststicka till fantastiskt duktiga Linnéa, tröjan jag har teststickat heter Johan och är egentligen en herrtröja. Tanken var från början att jag skulle sticka den till Markus, men den första versionen av mönstret var ett par centimeter kortare än det är nu, och även med de extra centimetrarna så hade den blivit för kort. Lärdomen jag har dragit av detta är att alltid sticka den största storleken längdmässigt när jag stickar tröjor till Markus.

 Jag har använt mig av Kampes tvåtrådiga i en ofrägad ljust grå färg, samma som jag använder när jag växtfärgar. Det gick åt lite mindre än fyra härvor av garnet, och tröjan sitter som en smäck på mig. Höstens favorittröja, utan tvekan!

Foton av fantastiska Therése Törnkvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar