onsdag 9 september 2015

Vildmarksleden




Veckan innan jag åkte till Stockholm hann jag med en vandring med pappa. Jag är så glad att jag tog mig tid till det trots en stressig vecka. Vi gick Vildmarksleden som går mellan Hindås och Skatås, 38,5 km. En superbra led för en tvådagarsvandring, fast det vore bra med fler vindskydd. Vi övernattade vid en sjö, utan vare sig tält eller vindskydd, och bredde helt enkelt ut sovsäckarna på den (kott-beklädda) marken. Det var första gången jag sov under bar himmel och det var en härlig känsla. Jag var inte alls så orolig som jag väntade mig, med bara tallarna och stjärnorna ovanför. 

Pappa önskade sig i födelsedagspresent att vi skulle gå den här leden tillsammans och det blev en fin upplevelse som jag bär med mig.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Det första fotot ser ut som en stillbild från sagan om ringen, jättefint!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vill fota med kamera oftare, är ändå en helt annat grej än mobil, trots att jag inte har en systemkamera.

    SvaraRadera