lördag 21 mars 2015

Surt sa räven

Planerar och drömmer om egen mark att odla på. Funderar på att gå med i Tillsammansodlingen och odla storskaligt tillsammans med andra. Samtidigt växer sig min Riddaritröja långsamt större. 

Någonting annat som växer sig större, men betydligt snabbare är mina två små tomatplantor, sedan det här fotot togs i måndags så har de redan blivit betydligt större och fått fler och större blad. 
Av mina sexton sådda frön var det femton som tillslut kom upp. Av dessa femton omplanterade jag sex stycken, av dem var det enbart två som tog sig. 
Lärdom: ta aldrig i plantans stjälk, ta alltid i bladen, döda blad kommer inte ta död på den späda växten, men en död stjälk gör däremot jobbet snabbt.

Utöver odling så drömmer jag om att börja med keramiken igen, men efter en snabb koll på ABF's hemsida stod det klart att även sommarkurserna var fullbokade. Surt sa räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar