måndag 2 mars 2015

Hjärtblad


Ledig måndag idag vilket betyder lyxfrukost. Smoothien är gjord på banan, naturell soyghurt, kakao, och linfröolja. Med en släng kakaonibs på toppen, nyttigheter förklätt till godis helt enkelt.

En kvinna på Gröna Boden sa till mig en gång att det, speciellt i vintertider, är extra bra att smörja huden också från insidan. Så linfröolja på insidan och kokosolja på utsidan är mitt recept för att motverka vintertorr hud. Funkar bättre än alla de olika hudkrämer jag genom åren måste ha lagt ner en smärre förmögenhet på.


Idag har jag också planterat om mina små tomatplantor som hade vuxit sig så höga att de slog i taket på drivhuset. Man kan nu också se början på de små tomatbladen mellan hjärtbladen. Återstår att se ifall jag är en odlare eller inte. Men en kan ju alltid hoppas.

1 kommentar: