torsdag 14 maj 2015

Odlingsuppdatering

Mina tomatplantor växer så det knakar, bildligt talat. De är numera av storlek enorm, och har börjat få små gula blommor, som förhoppningsvis snart blir till små tomater. Så sjukt spännande att se dem växa fram ifrån frö till meterhöga, fruktbärande växter!

Det är dags att börja härda dem för balkongen, men med det blåsiga, regniga vädret som vi har haft på sistone så har jag inte haft hjärtat till att ställa ut dem. Tänk om deras stammar knäcks? Vilket jag dessutom är rädd att de kommer göra av tomaternas tyngd.

Förra veckan sådde jag grönkål, rädisa och mangold, och jag kan redan se små pyttegröna skott på väg upp, även på rädisorna och mangolden som står ute. Så otroligt roligt! 

Jag börjar känna mig väldigt stolt över mina grödor, över att jag har lyckats driva fram dem själv, ifrån frö. Återstår bara att se om det blir några grönsaker av det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar