torsdag 2 december 2010

Al dente

Att blogga om second hand-fynden låter väl som en jättebra idé, jag har också funderat på att lägga upp bilder på några av mina skatter. Bland annat en liten krabat som Jennie nog kommer känna igen. 

Så länge kan jag visa min halsduk som nu är klarstickad, tyvärr i en jättedålig bild hängandes på vår skafferidörr men jag var skelögd eller oskarp på alla kort där jag hade den på mig så what can you do. Hittills är jag mycket nöjd med halsduken, undrar dock om det finns något sätt att få den att inte rulla ihop sig i kanterna. Stickgurun kanske kan hjälpa mig?

Känner mig jättedum just nu. Lagade middag och var precis klar med pastasåsen när jag insåg att det ju faktiskt kan vara gott att ha pasta att äta med den. Så nu 20 min väntande till. Och bara mig själv att skylla. Stryk ska jag ha.

1 kommentar:

  1. Hmm, det enda jag kan komma på som kanske kan hjälpa är att blocka den. Länge. Dvs blötlägg den, spänn ut den till önskad form, sätt fast med nålar, låt torka. Och då menar jag verkligen snustorrt. Var inte klåfingrig och låt den vara. Så håller vi tummarna för att det ska funka!

    SvaraRadera